Piešinių vertinimo komisijos pirmininko Gytauto Balkevičiaus komentaras

ORGANIZATORIŲ ŽODIS. Stengėmės iš visų jėgų, kad vaikų piešinių vertinimas būtų objektyvus, tačiau sukabinus piešinius, vertinimo komisija mums organizatoriams sukėlė nemenkų rūpesčių ir iššūkių. Sukabinti, suruošti vaikų piešinius mums kainavo daug darbo valandų ir kai atėjo vertinimo komisija, kai jie pradėjo prašyti į akį kritusius darbus jiems nuimti: “Prašome nuimti štai tą aukščiausiame kampe pakabintą piešinį, jis gan talentingai padarytas”, “norėtume pamatyti ir palyginti štai tą piešinį esantį nuleistą iš antro aukšto”, “o gal galima paimti štai tą, nuimti kitą ir aną”. Tai statinėti ir pervarinėti stelažą, kai jau atrodė piešinių iškabinimas baigėsi buvo ypatingai nelenga, tačiau viską darėme vaikų labui, kad būtų objektyvu. Suprantame, kad ir komisijai buvo irgi sudėtinga vertinti 8259 darbus. Natūralu, jog piešinių komisijos vertinimas užtruko dvi dienas. Išsidėlioję piešinius ant žemės juos apžiūrinėjo iš visų pusių, lygino, komentavo, tarėsi.

Primename, kad atėjusių vaikų piešinių autorių į parodą laukė 1400 knygelių iš fondo “ŠVIESKIME VAIKUS”, laukė nemokamai dalinami kukurūzai, įvairios edukacijos, gyvūnų pasirodymai. Tačiau papildomai dar paprašėme komisijos pirmininko komentaro, kad tikrai visi žinotumėte, kad norėjome padaryti skaidrų konkursą.

KOMENTUOJA GYTAUTAS BALKEVIČIUS “Vertinome vaikų piešinius, o ne jų mokytojų ar jų tėvų darbus, nes buvo labai profesionalių, labai meistriškai atliktų piešinių, bet tie darbai buvo sukurti aiškiai juntamai tėvų turinčių meninių žinių ar tų pačių pedagogų, nes negali dviejų su puse metukų vaikas naudotis mišria technika, kelių technikų pagalba sukurti piešinį laikantis visokių estetinių dalykų, ar  vaikai neturintys 8 m. kuo puikiausiai piešti su aerozoliniais dažais ir koliažus daryti, ir grafiką. Tris technikas jungia į vieną visumą ir kuria išskirtinę estetiką, tikrai labai gražiai. Kažkas neįtikėtina, nes tokius darbus daro studentai ir tikrai galima I, II vietą skirti, tačiau piešinius pamato kiti žmonės, kurie nusimano apie meną, tai jie gali kažkaip pagalvoti, kad čia kažkas negerai. Mes vertinome kaip vaikai sugeba komponuoti, sugeba spalvas derinti, kaip jaučia linijas, kiek įdeda darbo, nuoširdumo į piešinį jį kurdami. Aišku kuriant meną, kuriant piešinius reikia ir mokytojų pagalbos, bet ne tokios, kad paimtų mokytojas ar tėvai už vaiką viską nupieštų, sukurtų, atneštų į konkursą ir laimėtų pirmą vietą. Man patiko tokie darbai kur vaikas mato kažkokiu kitu rakursu ar tą gyvūnėlį kažkokioje situacijoje, kažkokiomis įdomesnėmis spalvomis, kažkokia įdomesnę kompoziciją panaudoja, ar įdomesnę liniją, ar netradiciniu būdu, priemonėmis. Pagal tai ir vertinome, o kurie darbai šabloniški, tokie nepraėjo gero įvertinimo, ir kurie buvo labai jau geri darbai, bet amžius sukėlė įtarimų, kad vaikas 2,8 m padaryti darbų, kuriuos daro dailės akademijos antro kurso studentai. Aišku piešiniai, kurių ar ant antros pusės nebuvo užrašytas amžius galėjo nukentėti (nors pagal konkurso taisykles visi vaikai turėjo užrašyti amžių). Ir aš vertinau vaikų nuoširdumą piešinyje, jų meilę darbui ir per tai gimsta menas”.

 

PIEŠINIŲ KATEGORIJA: BALANDŽIAI

I VIETA. Pasirodė grafiškiausias piešinys, kuriame dominuoja linijos, fone panaudota akvarelė, puikus skirtingų technikų sujungimas.

 

II VIETA. Balandis su ratais. Labai patiko kaip kelias pilkas, karvelis pilkas tamsesnis, šaligatvis pilkas, ratai juodi, kontūras kaip kompoziciškai, profesionaliai ir talentingai išspręstas darbas. Asmeniškai man meniškiausias darbas. Nes visur pilkos ir baltos spalvos dominuoja ir jos tarpusavyje aiškiai išskirtos, aiškiai matosi, įsižiūri, labai stipri kompozicija, matosi vaikas tikrai su fantazija. Atrodo karvelis ne kur danguje skraido, o čia pat ant pilko asfalto, čia mėtosi ledai ar duonos gabaliukas ir koks pastabus vaikas, kaip sugebėjo iš tokių paprastų spalvų, pilkas karvelis. Sugebėjo ir mašinos ratus nupiešti, atrodo ką ten ratai, bet taip stilistiškai, nuostabiai. Kaip tarpusavyje tinkamai sugebėjo sukomponuoti. Labai paprastomis, tokiomis kukliomis, tokiomis kasdieninėmis priemonėmis kaip tas gatvės karvelis visiškai nepastebimas, eina per gatvę lesa, gyvena savo gyvenimą, kurio net nepastebime, o vaikas pastebėjo ir sukūrė išskirtinę estetiką.

 

III VIETA. Komisijos kolegės, atkreipė dėmesį, kad labai daug įdėta pastangų, kad nupiešti plunksnas, akį. Talentingai panaudotos spalvos, sujungta. Detalizuotai ir savarankiška ranka tapybinėmis priemonėmis atliktas piešinys.

 

PIEŠINIŲ KATEGORIJA: VIŠTOS

I VIETA. Atlikta akvarelės technika, nu aš taip drįstu teigti, ką mes matėme tų piešinių labai daug buvo, bet konkrečia akvarelės technika vat šitas pasirodė veikiausias, puikiausias darbas, nes šita technika yra labai kaprizinga.

 

II VIETA. Su gėlėmis kaip supratau buvo ir dažai, ir vaškinės kreidelės. Mums labai patiko, kad labai laisvas piešinys, labai lengvai, greitai be jokio susikaustymo, vidinės baimės vaikas padarė ir taip gražiai tas gėles sukomponavo.

 

III VIETA. Dėl to, kad daug personažų viename piešinyje panaudota, ir viščiukai, ir tvora, višta, ir gaidys, ir žmogus už tvoros. Vykusi daugiafigūristinė kompozicija.

 

PIEŠINIŲ KATEGORIJA: TRIUŠIAI

I VIETA. Išsižiojęs triušis labai charakteringas piešinys, be galo charakteringas piešinys. Be galo gerai įkomponuota kompoziciškai, ir labai gerai sakyčiau kaip profesionalo dailininko spalvos tarpusavyje sujungtos, suderintos.

 

II VIETA. Triušis ir daugiau figūrų, didelis privalumas,  kad nevengiama panaudoti daugiau figūrų, nes tai pakankamai reta. Taip lengvai, be jokios vidinės baimės, paimta sukomponuota, spalviškai ir proporcingai.

 

III VIETA. Matosi labai daug darbo įdėta, išskirtinis ir spalviškai pragalvotas, ir piešinys aiškiai išskaitomi zuikiai, su tikrai dideliu kruopštumu, dideliu atsakingumu ir didele fantazija padaryta. Penki stilizuoti zuikiai ir kiekvienas turi atskirą estetiką, savo stilių. Kūrybiškumo, originalumo, pastangų, kad išgauti skirtingus zuikių charakterius, skirtingas zuikių estetikas šitame piešinyje labiausiai atsispindi.

 

PIEŠINIŲ KATEGORIJA: VISI GYVŪNAI VIENAME

Mažiausiai buvo šios kategorijos piešinių, šita tematika, mažiausias pasirinkimas, kadangi sunkiausia piešti. Sunki užduotis, nes daug gyvūnų, reikia autoriui labai pasistengti, kad jie tarpusavyje derėtų, nes jie yra skirtingo dydžio gyvūnai, skirtingos spalvos ir juos be galo sunku vaikui perteikti ir charakterį, ir spalvą, ir visa kita. Kaip minėjau buvo daugiausiai triušių, nes  nupiešti du rutuliukus, vienas didelis, kitas mažas, ausis, žemę – nėra sudėtinga.

 

I VIETA. Mergaitė, žąsis, visi gyvūnai – jie mums patiko, kad labai vykusiai sukomponuoti: figūros ir mergaitė tarpusavyje kalbasi, rišasi, komponuojasi ir žiūrisi. Matote priekyje stovi gaidys per jį galvą kelia žąsis, ten iš viršaus juos stebi varna, o tą varną ir gaidys, ir mergaitė tarytum dalyvauja, ji sakykim gal augina tuos gyvūnus, vaikas bando modeliuoti, kurti tokią situaciją. Siužetinė tapyba taip sakant, nors čia vaiko piešinys. Gyvūnai ir mergaitė atrodo kaip viena šeima, vyksta tarp jų dialogas.

 

 

II VIETA. Antys visos figūros, jos išpieštos aiškiai, preciziškai, nors jos taip nekalba kaip pas pirmos vietos laimėtoją. Grafiškai su pieštuku, paspalvotas piešinys ir visi gyvūnai aiškiai išskaitomi, atpažįstami. Tarkime antis su žalia spalva galima atskirti kokia antis, ar laukinė antis, patelė ar patinėlis, tai aiškiai įskaitomi. Gaidys, žąsis, manyčiau, kad paukštininkai net galėtų pasakyti kokios rūšies žąsis, nors figūros pozuoja, statiškos.

 

 

III VIETA. Gyvūnų galvos, stilizuotas, nėra didelio dialogo, bet atliktas su didele precizika, išpiešti karvelio sparnai aiškiai, neatmestinai. Mačiau daug atmestinai padarytų darbų, aišku gal ir kompozicija gera, ir spalvos, na bet ai čia atmestinai padariau, o čia šitame piešinyje matosi, kad vaikas atsakingai. Aš vertinu kaip žmogus, kad ir mažiau sekasi, bet deda dideles pastangas siekiant rezultato. Šitame darbe – tai matoma.

Kai pas vaiką didelis talentas spalvoms, kompozicijai, linijas jaučia, bet kai nededa jokių pastangų į jas, tada labai daug praranda. Todėl linkiu visiems piešinių autoriams kūrybiškumo ir pastangų piešiant. Dėkui organizatoriams už galimybę būti komisijos nariu.

 


Piešinių vertinimo komisijos pirmininkas: Gytautas Balkevičius